Hlavní jídla,  Recepty

Ryba s bulgurem, žampiony a dýňovými semínky

Bulgur a quinoa jsou suroviny, které jsme si doma dost oblíbili. Tony si z nich dělá saláty do školy, já z nich připravuji jídlo pro celou rodinu, jak teplé přílohy, tak teplé i studené saláty.  Mám hodně ráda balíček od Menu Gold, ve kterém je právě směs těchto dvou surovin.

Co vlastně máte na talíři?

Bulgur jsou namočené, uvařené a rozdrcené kousky z tvrdých odrůd pšenice. Kromě toho, že je velice chutný, je i zdravý. Obsahuje hodně železa, hořčíku, fosforu a vitaminu A. Velký podíl vlákniny působí velice dobře na zažívání a podporuje činnost střev.

Oceníte určitě i rychlou přípravu bulguru. Řiďte se vždycky konkrétním návodem na obalu, liší se. Ale většinou platí, že bulgur stačí zalít vřelou vodou a nechat pod pokličkou nabobtnat. Nemusí se vařit.
Quinoa neboli merlík čilský, je prý superpotravina. Pochází z jižný Ameriky, je přirozeně bezlepková a má vysokou nutriční hodnotu. Je lehce stravitelná, má vysoký obsah vlákniny, bílkovin a řadu vitamínů a minerálů (například železo, vápník, zinek, draslík, hořčík).

Potřebujete

  • 4 filety z tresky
  • 200 g směsi bulgur a quinoa Menu Gold
  • sůl
  • čerstvě mletý černý pepř
  • hrst dýňových semínek
  • 2 cibule
  • 250 g žampionů
  • slunečnicový olej

Připravte si bulgur s quinoou, podle návodu na obalu.

Cibuli nakrájejte na klínky nebo na půlkolečka. Žampiony očistěte a nakrájejte na čtvrtky. Obojí vhoďte do velké pánve, kde jste si rozehřáli olej. Opékejte společně, dokud nejsou žampiony hotové.

V druhé pánvičce si na kapce oleje opečte ryby. Stačí, když je osolíte a opepříte.

K žampionům a cibuli vhoďte hotový bulgur a chvíli společně restujte. Z pánvičky sundejte ryby, výpek z nich přesuňte k bulguru do velké pánve a pánvičku po rybách otřete papírovou utěrkou. Na suché pánvi orestujte dýňová semínka.

Na talíři podávejte bulgur s žampiony a cibulí, přes na položenou rybu a posypejte dýňovými semínky.

Dobrou chuť přeje Elly.