Testování

Rostlinné pondělí s Florou a magazínem Žena-in.cz

Po delší pauze jsme na začátku dubna měli v Praze další akci pro čtenářky magazínu Žena-in.cz. Ochutnali jsme na ní pomazánky, které jsme připravili k propagaci zajímavé myšlenky, Rostlinného pondělí. Tato iniciativa vychází z myšlenky, že je potřeba omezit konzumaci živočišných produktů.

Nikdo vás určitě nenabádá, aby se z vás ze dne na den stali vegetariáni. Tohle je věc, kterou si musí každý sám rozhodnout v sobě. Já třeba za sebe vím, že mám maso a živočišné produkty ráda, ale nemyslím si, že bych je konzumovala nějak zbytečně moc.

Ale co takhle s námi zkusit Rostlinné pondělí. Den, kdy do vašeho jídelníčku zařadíte pouze rostlinné potraviny. Hodně zeleniny, ovoce, pomazánky, luštěniny a podobné dobroty. Myslím, že to stojí za zkoušku a já se do toho doma určitě pustím.

Pro inspiraci jsme připravili pomazánky, které naše čtenářky ochutnaly a měly velký úspěch.

Pokud se zapojíte do rostlinných pondělků, začnete více uvažovat o svém jídelníčku. A tím se přiblížíte ke zdravému životnímu stylu.

Více inspirace včetně pondělních rostlinných jídelníčků až do konce května najdete na www.rostlinnepondeli.cz.

Na stránkách najdete také motivaci k většímu zapojení rostlinné stravy do vašeho života – Soutěž o dovolenou podle vlastního výběru v jedné ze zemí exotické Asie v hodnotě 100 000 Kč.

Využít můžete také zahraniční zdroje (např. www.meatlessmonday.com nebo web člena Beatles Paula McCartneyho www.meatfreemondays.com).

Pokud je pro vás rostlinná kuchyně nová, budete mít příležitost k hledání nových receptů a objevování pro vás neznámých chutí a kombinací. Tím nabouráte svůj stereotyp.

Vajíčková pomazánka s medvědím česnekem

  • 7 vajec
  • 5 ředkviček
  • 15 listů medvědího česneku
  • 50 g Flora Original

Vajíčka uvařte natvrdo a po vychladnutí nastrouhejte na struhadle.

Ředkvičky omyjte, osušte a můžete je buď nastrouhat, nebo nakrájet na malé kostičky. Medvědí česnek nasekejte nadrobno.

Všechno, společně s Florou, smíchejte v míse. Pomazánku nechejte vychladit a podávejte s celozrnným pečivem.

Recepty, které jsme vyzkoušeli a ochutnali najdete na magazínu Žena-in.cz

Tip na zdravou snídani – jáhlová kaše s rostlinným mlékem, kompotovaným ovocem a ořechy

Tip na skvělou snídani – pohanková kaše s rostlinným mlékem a skořicí

Tip na oběd – karbanátky z červené řepy se sojovou drtí

Tip na zdravou a lehkou večeři – celozrnný chléb s celerovou mrkvovou pomazánkou

Tip na večeři pro celou rodinu – žitný chléb s bazalkovou pomazánkou

Článek vznikl ve spolupráci s magazínem Žena-in.cz